به گزارش شهرآرانیوز، آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت نمایشگاه بینالمللی مشهد، عصر امروز (چهارشنبه، ۳ دی ۱۴۰۴) با حضور محمدرضا قلندرشریف شهردار مشهد، مجید دبیریان رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایهگذاری شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مسئولان اقتصادی و مدیران شهری برگزار شد تا در مراسمی، از زحمات ناصر توکلیانفر (سرپرست سابق) تجلیل و سیدجمالالدین حسینی به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معارفه شود.
در حاشیه این مراسم، شهردار مشهد در گفتوگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: نمایشگاه مشهد فقط یک مکان نیست؛ اینجا پیشانی صنعت و اقتصاد استان محسوب میشود؛ زیرا نمایشگاه مشهد پس از نمایشگاه بینالمللی تهران، هم از نظر وسعت، هم موقعیت و هم امکانات و زیرساختها دومین مجموعه بزرگ نمایشگاهی کشور محسوب میشود. بر همین اساس، باور ما این است که با یک برنامه مدون و سالیانه، میتوان این جایگاه را بیش از پیش رونق بخشید تا رویدادها در حد رفع تکلیف باقی نماند و برنامه عملیاتی ما براساس راهبرد ملی دیپلماسی استانی، ظرفیت نمایشگاه مشهد را در خدمت مراودات بینالمللی قرار دهد.
وی افزود: در حکم انتصاب مدیرعامل جدید، تکالیف مهمی ذکر شده است. البته این تکالیف بسیار فراتر از این موارد است که مابقی را به صورت حضوری و درقالب جلسات توجیهی با مدیرعامل جدید در میان گذاشتهام. اصل مطلب فقط همین است که باید ارتباط نمایشگاه بینالمللی مشهد با بخش دولتی، بخش شبهدولتی و خصوصی به طور کامل تقویت شود. مثلاً اتاق بازرگانی، خانه صمت و شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی استان همگی میتوانند مجموعه نمایشگاه را در این مسیر روبهرشد یاری دهند و باید حداکثر تعامل و ارتباط با آنها وجود داشته باشد.
به گفته قلندرشریف، در مجموعه نمایشگاه بینالمللی مشهد، امکانات مناسبی وجود دارد، نیروی انسانی کارشناس هم فراهم است و در این شرایط، باور قلبی مجموعه مدیریت شهری این است که تجربه مدیریتی مدیرعامل جدید بتواند تجربه موفقی را هم در بخش استانی، هم ملی و هم بینالمللی رقم بزند.
در ادامه این رویداد، سیدجمالالدین حسینی، مدیرعامل نمایشگاه بینالمللی مشهد هم در گفتوگو با شهرآرانیوز تصریح کرد: زیرساختی که در نمایشگاه بینالمللی مشهد فراهم شده است، میتواند فرصتی بسیار مؤثر در رونق تجارت و ساحتهای مختلف اقتصاد و تولید باشد. نمایشگاه مشهد، نگین اقتصاد خراسان رضوی است و میتواند نهفقط قطب مولد اقتصاد استان، بلکه دروازه تجارت و بازرگانی کشور با جهان شرق باشد.
وی تأکید کرد: البته تجربه سالیان اخیر ثابت کرده که در گذار زمان باید رویکردهایی مورد اصلاح و بازسازی قرار بگیرند. ازجمله همین غرفهداری مجازی یا حتی موضوع رویدادمحوری که بهمعنای مختصر و مفید آن، امروزه نمایشگاه برگزار میشود و در حاشیه آن شاهد برپایی رویدادهای آموزشی، تجاری و تعاملی هستیم؛ درحالیکه میتوان از آمار بازدید عبور کرد تا رویدادهای ملی و بینالمللی برگزار شود و در حاشیه آنها، نمایشگاهها شکل بگیرند.